KiTaSaHaBat SeLaMaNyA

Jika Anda menginginkan sesuatu yang belum pernah anda miliki, Anda harus bersedia melakukan sesuatu yang belum pernah Anda lakukan...

Khamis, 28 Julai 2011

aku perlu kuat!!!! anda bagaimana????

pipi_gebu

KEKUATAN DISEBALIK PERASAAN..

Kenangan..
Mengapa perlu di kenang?
Kerna ku tahu di situ pernah ada kebahgiaan

Bahgia..
Mengapa perlu bahgia?
Kerna ku tahu di situ bisa buat ku gembira.

Gembira..
Mengapa perlu ada gembira?
Kerna ku tahu di situ tiada duka.

Duka..
Mengapa perlu berduka?
kerna ku tidak tahu jawapan nya...

Wahai hati!
Bersabarlah.
Ianya hanya sedikit ujian oleh Nya untuk diri ku.
Tiada daya ku untuk melawan ketentuanNya

Wahai diri!
Kesatkan air mata mu.
Biarkan kesakitan itu pergi.
Kerna tanpa kesakitan tiadalah penawar.

Namun..
Rindu..
Mengapa mesti kau hadir menggamit..
Kerna rindu itu lah datangnya kenangan menyapa..
Aku harus tabahkan diri ini..
Sesungguhnya hanya sekelumit ujian dari Nya
Teruslah bertahan.

Percayalah di sebalik kesemua perasaan ini
Akan hadirnya sebuah kekuatan
yang mana waktu itu aku mampu untuk bangkit
Bangkit melawan segala kocah dunia.
Kekuatan yang kita sendiri tidak tahu bagaimana.
namun kekuatan itu pasti akan hadir dan membantu aku.

Kekuatan itulah yang akan menjadi teman mu di kala duka.
Segalanya telahd ia tur oleh Nya.
janganlah aku sangsi lagi
Malah janganlah aku persoalkan
"mengapa ini yang terjadi ke atas ku?"
Tidak! jangan sekali-kali aku persoalkan

Iya!!
Aku mampu mencari Kekuatan itu.!!!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

<3